Instructie
Instructie zien wij als de basis van de les. Alle leerlingen volgen de instructies. Zowel kinderen die meer of ingewikkelder lesstof aankunnen als kinderen die behoefte hebben aan wat extra instructie of aandacht, worden zo goed mogelijk geholpen. Dit doen we onder andere door het aanpassen van de leerstof (hoeveelheid, moeilijkheidsgraad of keuze van materiaal). In de onderbouw spreken we over activiteiten ‘in de vaste kring’. Tijdens het zelfstandig werken geeft een ‘verkeerslicht’ aan of de kinderen hulp mogen vragen aan de leerkracht of aan elkaar. Kinderen leren veel van en met elkaar. Daarbij maken we duidelijke afspraken, passend bij de leeftijd van de leerlingen.
Groepsdoorbroken werken
Wij hebben na een rommelige 1,5 jaar met Corona en het daardoor minder goed in staat zijn van het ontwikkelen van groepsdoorbrekend werken ervoor gekozen om rust in de school te brengen. Dit hebben we gedaan door de groepen te scheiden en kleiner te maken. Groepsdoorbrekend werken en leren heeft nog steeds onze aandacht en we zien de meerwaarde ervan in, maar we gaan dit stap voor stap en doordacht invoeren. Telkens is onze gedachte bij een nieuwe stap: Gaat deze manier van werken van meerwaarde zijn voor het onderwijs aan onze leerlingen? We zullen onze toekomstige plannen hier o.a. op baseren.